به مذاکرات خوش‌بین نیستم

 

فرا رسیدن مناسبت تاریخی و بسیار مهم 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، فرصت مغتنمی برای مسئولان و مردم ایران و مسئولان و مردم کشورهای دنیا بود تا واکنش اصلی نظام را در قبال بحث مهم گفت‌وگوهای هسته‌ای و مسائل مربوط به آن، به‌ویژه جایگاه آمریکا در این قضیه، از زبان امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) رهبر معظم انقلاب شاهد باشند. معظم‌له روز گذشته در دیدار بسیار پرشور هزاران تن از دانشجویان و دانش‌آموزان، درباره ارتباط این روز با آمریکا و همچنین آن بخش از مسائل مهم جاری کشور که آن هم در ارتباط با آمریکا است، بیانات بسیار مهمی را ایراد کردند. در زیر به دو نکته قابل‌توجه این دیدار اشاره می‌شود که حامی پیام داخلی و خارجی است:

1- «به مذاکره خوش‌بین نیستم»؛در دوره جدید، آمریکایی‌ها با هدف تصرف تمام نقاط کلیدی منازعه طولانی با ایران، مشتاقانه به مذاکره روی‌ آوردند تا به‌گمان خود، به‌یکباره تمام ارکان قدرت، مشروعیت، محبوبیت و جایگاه جهانی ایران را فرو ریزند و به کابوس قدرتمندی به‌نام مقاومت و استکبارستیزی ایران در برابر شیطان بزرگ پایان دهند؛ از این رو ذوق‌زده و شتاب‌زده به پای میز مذاکره آمدند و پس از اینکه ذائقه‌شان از یکی دو اتفاق شیرین شد، به‌ناگاه دستشان را رو کردند و به تکرار ادبیات گذشته پرداختند، غافل از آنکه در تصور در اختیار گرفتن تمام بازی دچار توهم شده‌اند. آن‌ها زمانی متوجه اصل ماجرا شدند و فهمیدند ظاهراً چیزی تغییر نکرده که در داخل، واکنش‌های هوشمندانه‌ای صورت گرفت و امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در عین دادن تذکرات مشفقانه به مسئولان، از کلیت تلاش آن‌ها حمایت کردند و مهم‌تر از همه اینکه در دیدار فوق، کلیدواژه‌ای که آمریکایی‌ها را بسیار می‌آزارد و بازی آن‌ها را خراب می‌کند، یعنی «به آمریکایی‌ها اعتماد نداریم» و «به مذاکرات خوش‌بین نیستم» را تکرار کردند. این عبارات کوتاه که بسیار حساب‌شده و دقیق بیان شد، پتک سنگینی بر سر آمریکا بود و پشتوانه‌ای ذی‌قیمت برای دستگاه دیپلماسی که باید در فرایند مذاکرات، حداکثر بهره‌ را از آن ببرد.

2- شور و هیجان در سردادن فریاد مرگ بر آمریکا؛ آمادگی فوق‌العاده جوانان حاضر در این دیدار - که به نوعی نمایندگان شایسته میلیون‌ها جوان ایرانی محسوب می‌شوند - برای سردادن فریاد «مرگ بر آمریکا» با هر بهانه‌ای و «الله‌اکبر» در تأیید بیانات امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) که دال بر مقاومت و ایستادگی در برابر آمریکا بود، حاکی از عمق شناخت نسل حاضر از ماهیت آمریکا و کینه‌ای که از آن به دل دارند و بی‌تأثیر بودن تبلیغات و هیاهوهای اخیر است. این اتفاق شورآفرین نیز بخش دیگری از سرمایه ملی است که دست دیپلمات‌های ایران را در مذاکرات، پرتر و واقعیت‌های استکبارستیزی ایرانیان را پررنگ‌تر عرضه می‌کند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.