تایوان رزمایش «دفاع در برابر حمله» برگزار می‌کند

ارتش تایوان اعلام کرد در واکنش به رزمایش‌های گسترده چین، دفاع در برابر حمله دشمن را تمرین می‌کند.

هادی نیوز: ارتش تایوان روز دوشنبه اعلام کرد در واکنش به رزمایش‌های چین، دست به انجام رزمایش «دفاع در برابر حمله» خواهد زد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» به نقل از مقامات تایوانی، در این رزمایش که سه‌شنبه تا پنجشنبه انجام می‌گیرد، همانند رزمایش‌های چین، از قدرت واقعی آتش استفاده خواهد شد.

 سخنگوی یگان هشتم ارتش تایوان در این‌باره گفت:‌ «ما اقدامات متقابل علیه حمله شبیه سازی شده دشمن علیه تایوان را تمرین خواهیم کرد».

این مقام تایوانی افزود، در این رزمایش صدها نیروی نظامی شرکت خواهند داشت و از ۴۰ توپ «هویتزر» استفاده خواهد شد.

رزمایش تایوان در حالی برگزار می‌شود که نخست‌وزیر جزیره کوچک «سنت وینسنت» وارد تایوان شده است. «سای اینگ ون» در پیامی توئیتری از این اقدام نخست وزیر سنت وینسنت در بحبوحه تنش با چین قدردانی کرده و آن را نشانه «حمایت قاطع» این جزیره از تایوان دانسته است.

 هم‌زمان با اعلام برگزاری رزمایش توسط تایوان، جناح شرقی «ارتش آزادی‌بخش چین» در بیانیه‌ای اعلام کرد در ادامه این رزمایش‌ها، حملات دریایی و انهدام زیردریایی‌های دشمن را تمرین خواهد کرد.

ارتش چین دبه طور دقیق اعلام نکرده رزمایش روز دوشنبه در ادامه رزمایش چهار روزه قبلی است یا رزمایش جدیدی را آغاز کرده است.

در این رزمایش‌ها که در واکنش به سفر تحریک‌آمیز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان اجرا شده است، روز یکشنبه ۶۶ فروند هواپیمای جنگی به سمت این جزیره خودمختار هجوم برده و ۲۲ فروند از آن‌ها از خط پدافند هوایی تایوان گذر کردند.

علاوه بر این، سازمان مدیریت امنیت تردد دریایی چین روز دوشنبه اعلام کرد رزمایش ارتش این کشور در دریای زرد یک ماه ادامه خواهد داشت.

این نهاد اعلام کرد: «از ساعت ۰۰:۰۰ روز هشتم آگوست (دوشنبه) تا بامداد هشتم سپتامبر (۱۷ شهریور) مأموریت‌های نظامی در بخش‌هایی از خلیج بوهای انجام خواهد شد. ورود به این منطقه ممنوع است».

 

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.