مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس:

اخلاص، مدیریت جهادی و ایثارگری رزمندگان الگوی مسئولان شود

سردار «کوشکی جهرمی» گفت: فرصت خوبی برای خدمت به مردم فراهم آمده و اگر مسئولین ما اخلاص در نیت و مدیریت جهادی و روحیه ایثار و تلاش شبانه‌روزی رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس را الگوی خود قرار بدهند همه مشکلات کشور حل می‌شود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس، اظهار داشت: فرصت خوبی برای خدمت به مردم فراهم آمده و اگر مسئولین ما اخلاص در نیت و مدیریت جهادی و روحیه ایثار و تلاش شبانه‌روزی رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس را الگوی خود قرار بدهند همه مشکلات کشور حل می‌شود.

وی با بیان اینکه استقرار این دولت پرتلاش با توجه به اهمیتی که به بحث پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت می‌دهد یک فرصت هست  افزود: از استاندار تا بخشدار همه علاوه بر اینکه پای کار حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی و معیشتی مردم ایستاده‌اند توجه ویژه‌ای هم به بحث مربوط به ایثارگران و شهدا دارند.

سردار کوشکی افزود: تفاوت این جلسه با سایر جلسات در این است که ما در خصوص موضوعی گرد هم آمده و داریم همفکری می‌کنیم که اولین اثر آن به خود ما بر می‌گردد و در واقع خود ما به شهدا نیاز داریم وگرنه آن‌ها بر سر سفره کرامت خدا هستند و نزد خدا متنعم می‌شوند.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس با بیان اینکه دو ضعف اقتصادی و فرهنگی در کشور وجود دارد که باید دولت برای رفع آنها اهتمام ویژه‌تری داشته باشد گفت: هردو این ضعفها ریشه در سالها کم توجهی به مساله فرهنگ و معیشت دارند و با کار جهادی و ایثار شبانه روزی مدیران رفته رفته  هردو ضعف ان شا الله رفع خواهند شد.

دبیر شورای حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس با بیان اینکه با وجود چندین یادمان شکیل در شهرستان لامرد اما هنوز برخی مصوبات جلسات قبل اجرایی نشده و ما برای پیگیری همانها اینجا جمع شده‌ایم افزود: گردهمآیی امروز تصادفی نیست و خداوند روزی و توفیق به ما  عطا کرده که امروز و در این مکان خدمتگزار  خادمان اسوه‌های ایثار و شهادت و  سپس خانواده های شهدا و ایثارگران باشیم.

سردار سعید کوشکی جهرمی در ادامه با بیان اینکه هرگاه کار ما گره می‌خورد امام جمعه شیراز با مطالبه گری از حمایت ما می‌کند افزود: امام جمعه فرمانده قرارگاه فرهنگی شهر و فرماندار نیز رئیس شورای حفظ آثار شهرستان لامرد است و باید دستگاههای اجرایی را پای کار بیاورد زیرا منابع، مدیریت ادارات و قدرت فرماندهی در شهرستان را فرماندار در دست دارد و امام جمعه نیز در این مسیر میتواند یاری‌گر فرماندار باشد و نقش مطالبه‌گری و هدایتگری دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اولین وظیفه فرماندار این است که جدول زمانی برگزاری جلسات شورای حفظ آثار و هیات امنای شهدای گمنام را برای ما ارسال کند تا به زودی شاهد برگزاری منظم جلسات این شوراها باشیم.

کوشکی افزود: مهر و لامرد به سبب کشش معنوی که در این منطقه وجود دارد بیشترین یادمان شهدای گمنام را با ۱۱ یادمان در اختیار دارند و  7 یادمان مربوط به لامرد و 4 یادمان نیز متعلق به مهر است که باید ساماندهی شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در ادامه به مرور دیگر مصوبات این جلسه پرداخت و افزود: مصوبه بعدی این است که در صورت نصب یادمان که زمین سه هزار متری نیز برای آن کافی است، حدود اربعه و محدوده حریم آن مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: یادمان شهدا از ۹ بخش و عنصر اصلی تشکیل شده که جاده دسترسی به یادمان، سه زیرساخت اساسی آب، برق، گاز، سرویس بهداشتی و روشویی و وضوخانه مهمترین مولفه‌هایی هستند که باید ابتدا تامین شوند.

کوشکی افزود: ساخت سالن چندمنظوره جهت برگزاری مراسم، سازه اصلی یادمان، صحنی که پیکر مطهر شهید در آن دفن می شود، بستر روباز جهت اجرای مراسم و فضایی برای قراردادن گنجینه آثار مربوط به شهدا از دیگر ملزومات یادمان شهدا هستند که باید در صورت ساخت یادمان، تمهیداتی برای ساخت این موارد در نظر گرفته شود.

وی در ادامه از فرماندار لامرد خواست به عنوان رئیس شورای حفظ آثار دفاع مقدس لامرد تا ۱۵ شهریور طرح جامع یادمان شهدا را آماده و تحویل اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان داده و لیست اعضای هیات امنای یادمانهای لامرد را نیز به تفکیک ارسال کند.

این رزمنده دفاع مقدس همچنین با بیان اینکه دفاع مقدس یک هویت ملی دینی است و کاری به چپ و راست ندارد و درب اتاق فرماندار باید به روی همه مردم به ویژه رزمندگان که نماد ایثار و فداکاری هستند باز باشد خاطرنشان کرد: اعتباراتی برای بهسازی و ساماندهی ۷ یادمان شهدای لامرد  و همچنین 4 یادمان مهر در نظر گرفته شده که بخشی را نماینده مجلس پیگیری کرده و بخشی را نیز ما پیگیر خواهیم بود و فرماندار نیز بر کلیه مراحل تخصیص این اعتبارات نظارت خواهد کرد.

وی همچنین گفت: پیشنهادات خود در خصوص تعیین محدوده را به بنده ارایه بدهید و مالکیت را هم مشخص کنید و مختصات را هم بفرستید تا مسائلی که با راه و ترابری یا مسکن و شهرسازی یا دیگر ادارات بر سر مالکیت دارید را ما در استان از طریق معاون عمرانی استاندار حل کنیم و کار پیش برود.

سردار کوشکی همچنین خاطرنشان کرد: از طریق تعامل با شورا و شهرداری پیشنهاد بدهید بزرگراهی بین لامرد و دیگر شهرستانها به نام شهدای شاخص این شهرستان یا خانواده‌ای سه شهیدی یا سردار شهیدی از لامرد نامگذاری شود، جلسات هیات رزمندگان مرتب برگزار گردد و کتاب تاریخی توصیفی با عنوان نقش لامرد در دفاع مقدس نیز تدوین گردد تا رشادت‌های رزمندگان لامرد در دفاع مقدس ثبت و ضبط شود.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.