دز سوم واکسن برای اقامت‌های نوروزی الزامی می‌شود

وزیر کشور با اشاره به روند شیوع کرونا در کشور گفت: دز سوم واکسن برای اقامت‌های نوروزی الزامی می شود‌.

هادی نیوز: احمد وحیدی وزیر کشور ظهر امروز (سه شنبه) در حاشیه نشست قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهار داشت: موضوعاتی که امروز در جلسه قرارگاه بحث شد یکی سفرهای آخر سال بود که چند بخش دارد که یکی شرایط مسافرین و نقش آفرینان حمل و نقل و مراکز اقامتی است و نظر بر این بود که حتما واکسن دز سوم را جدی دنبال کنیم و در حمل و نقل و مراکز اقامتی رعایت شود.

وی افزود: موضوع بعد راجع به کسانی بود که مسافرت می کنند و احیاناً اماکن اقامتی که برای آنها پیش‌بینی شده به اندازه کافی نباشد و پیش بینی شد که این مسئله در ستادهای استانی مورد بحث و بررسی قرار بگیرد تا جاهایی که می‌توانند در جاهایی غیر از اماکن اقامتی  رسمی تحت پوشش وزارت بهداشت نیز باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و از قبل متولیان امر از سلامتی آن اماکن اقامتی اطمینان حاصل کنند.

وحیدی با اشاره‌ به تغییر رنگ بندی ها کرونایی گفت: در دوره قبل رنگ بندی ها قرمز، نارنجی، زرد و آبی بود و شرایط کنونی رنگ بندی ها با رنگ بندی‌های سابق متفاوت شده و تمام محدودیت هایی که در رنگ بندی های قرمز سابق اعمال می کردیم دیگر اعمال نمی‌کنیم و طبق بررسی ها اقتصائات رنگ بندی های جدید معلوم شد.

وی با اشاره به محور دیگر مورد بررسی در نشست امروز بیان داشت: در جلسه امروز گزارش هایی از مدارس، دانشگاه ها، اصناف، بخش حمل و نقل عمومی و مراقبت ها در مرزها ارائه شد و در خلال آن تاکید شد که در حوزه اصناف پروتکل ها به صورت کامل رعایت شوند و تذکرات لازم به اصناف داده شود.

وی افزود: امیدواریم با این تذکرات نیاز به برخورد جدی تر وجود نداشته باشد و شرایط ابلاغی شامل تزریق واکسن و یا داشتن تست PCR منفی رعایت بصورت کامل شود.

وزیر کشور به ارتقای ایمنی و رعایت پروتکل های بهداشتی در مترو اشاره کرد و خاطر نشان کرد: این موضوع در جلسه امروز مورد بحث قرار گرفت و اقداماتی در حوزه تهویه و همچنین اتصال به سامانه فروش بلیت مترو به سامانه «ایران من» مورد بحث قرار گرفت که البته اقداماتی در این راستا آغاز شده است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه حمل و نقل هوایی رعایت و کنترل افراد برای تزریق واکسن PCR منفی مورد تاکید قرار گرفت که اعلام شد این موضوع در حال کنترل است.

وحیدی افزود: گزارشی از آموزش و پرورش ارائه شد که در آن عنوان شده بود که در این مدت چهار فوتی داشتند که این چهار فوتی ربطی به بازگشایی مدارس نداشته و گزارشی از فوت دانش آموزان بر اثر بازگشایی نداشته ایم؛ لذا تاکید شد که مراکز آموزشی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی فعالیت خود را ادامه دهند. این موضوع در مورد دانشگاه ها نیز به همین شکل است.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی در خصوص اتصال سامانه بلیت فروشی مترو به سامانه ایران من نیز گفت: وزارت کشور در این خصوص مشکلی ندارد و تنها بخشی از کارها برای این اتصال درمترو باقی است که بخش فنی مترو در حال انجام اقدامات لازم است. سامانه ایران من مشکلی ندارد و آماده پاسخگویی است.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.