روسیه؛ دومین صادر کننده تسلیحات جهان با وجود فشارهای آمریکا

معاون نخست وزیر روسیه گفت که این کشور علی‌رغم فشارها و تهدیدهای آمریکا در رتبه دوم صادرات محصولات نظامی به کشورهای دیگر جهان قرار دارد.

هادی نیوز: معاون نخست وزیر روسیه روز چهارشنبه از قرار گرفتن این کشور در رتبه دوم صادرات نظامی به کشورهای دیگر جهان علی‌رغم فشارها و تهدیدهای آمریکا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «یوری بوریسوف» معاون نخست وزیر روسیه در سخنرانی در مجلس نمایندگان روسیه به صادرات محصولات دفاعی به ارزش سالیانه 15 میلیارد دلار اشاره کرد  گفت که این روند ادامه دارد.

بوریسوف خاطرنشان کرد: «روسیه با وجود این واقعیت که شرکای اصلی آن در همکاری‌های نظامی و فنی تحت فشار شدید ایالات متحده هستند، روسیه در بین صادرکنندگان دفاعی در رتبه دوم قرار دارد.»

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز (سه‌شنبه) در دیدار با سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت که روسیه آماده است تا همکاری نظامی پویا و چندجانبه با ایران را حفظ کند.

وزیر دفاع روسیه گفت: «روابط ما بسیار پویا در حال توسعه و چندجانبه است که به طور واضح در مبارزه مشترک گسترده ما علیه تروریسم بین‌المللی نمایان است. ما آماده هستیم تا تمام تلاش خود را برای حفظ سرعت توسعه روابط خود ادامه دهیم.»

شویگو افزود: «ما با توجه به مراحل بعدی کار در این راستا، می‌توانیم در خصوص آن گفت‌وگو کنیم. آماده هستیم تا تلاش‌های بیشتری را برای سرعت بخشیدن به توسعه روابط خود انجام دهیم.»

سرویس فدرال همکاری‌های فنی، نظامی روسیه چندی قبل از صادرات ۶ میلیارد دلاری تسلیحات ساخت این کشو به م خاورمیانه و شمال آفریقا خبر داد.

جنگنده، سامانه‌های دفاع موشکی، تانک‌ و سامانه‌های راداری این کشور مشتریان فراوانی را به ویژه در خاورمیانه و شرق اروپا دارد.

 

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.