آیت‌الله رئیسی: شهید سلیمانی در جهان اسلام اقدامات عملی کرد/ امت اسلامی باید با همدیگر متحد باشند

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امت اسلامی باید با همدیگر متحد باشند، گفت: فکر تقریب و وحدت امت اسلامی که حضرت امام و رهبر انقلاب بر آن تاکید دارند یک حرکت راهبردی و ضروری در جهان اسلام است.

هادی نیوز: آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز در آئین گشایش سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی در جهان اسلام اقدامات عملی کرد و این اقدامات در کنار اقدامات علمی آیت الله تسخیری در رفع شبهات و در ایجاد وحدت در امت اسلامی بسیار موثر بود.

وی ادامه داد: حرکت آن‌ها حرکت ماندگار، تقریبی و ارزشمند بود. فکر تقریب و وحدت امت اسلامی که امام و رهبری بر آن تاکید دارند یک حرکت راهبردی و ضروری در جهان اسلام است. امت اسلامی باید با همدیگر متحد باشند.

رئیس جمهور تصریح کرد: از عناصر مهم امت دارای هدف مشترک، حرکت و پویایی است و امت حق ندارد درجا بزند و قفل شود. آنچه از امت برداشت می‌کنیم، حرکت و مقتدای امت است مقتدای ما رسول خدا است. مقصد واحد امت آزادی امت از نظام سلطه است.

وی ادامه داد: بعد از دو قطبی شدن جهان پس از جنگ جهانی دوم، و پس از تک قطبی شدن جهان بعد از فروپاشی شوروی نظام سلطه تنها یک قدرت در مقابل خود می‌دید و آن اسلام بود. 

رئیس جمهور افزود: امروز در همه کشورهای منطقه از جمله عراق، سوریه، افغانستان، لبنان و یمن  شاهد تفرقه‌افکنی و توطئه دشمنان اسلام هستیم و همه ما باید بکوشیم امت اسلامی در برابر این توطئه‌ها مصون بماند.

رئیسی با تاکید بر اینکه امت اسلامی تنها قدرت مهمی است که نظام سلطه در برابر خود می‌بیند، گفت: نظام سلطه با شبهه‌افکنی و اختلاف انداختن بین امت اسلامی با استفاده از قدرت رسانه‌ای خود تلاش می‌کند مولفه‌های قدرت امت اسلامی را سُست کند اما نیروی انسانی کارآمد و دانشمندان و علما بزرگترین انرژی، قدرت و فرصت امت اسلامی هستند که در برابر توطئه‌های دشمنان وحدت و انسجام امت اسلامی بایستند.

وی با اشاره به سبک زندگی غرب اظهار داشت: اگر دیروز جوان آرزو می‌کرد در فضای فرهنگی غربی قرار بگیرد امروز احساس می‌کند باید روی پای خود بایستد.

رئیس جمهور با اشاره به اعتراف آمریکایی‌ها به ایجاد داعش بیان داشت: امت اسلامی بیدار شده است. این نشست برای برنامه ریزی بیداری اسلامی بسیار نقش دارد. بیداری اسلامی نباید به سردی گراید. دقیقا باید نسبت به توطئه ها و انحرافات فهم درستی وجود داشته باشد.

وی افزود: برخی در ابتدا داعش را درست درک نکردند. همان موقع رهبر معظم انقلاب گفتند جنس کار داعش جنس کار صهیونیست هاست و معلوم شد آنها ریشه آمریکایی و صهیونیستی دارند و رسماً وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد ما داعش را ایجاد کردیم. امروز در لبنان و افغانستان شاهد توطئه هستیم که فهم آن مهم است. روشنگری علما درباره توطئه ها مصونیت بخش جوانان اسلام است.

رئیس جمهور گفت: امروز در لبنان و افغانستان شاهد توطئه هستیم و دیروز در عراق و سوریه شاهد بودیم و علمای اسلامی باید انحرافات را رصد و به موقع هشدار دهند تا امت اسلامی در مقابل این انحرافات و توطئه‌ها مصون بماند.

رئیسی با بیان اینکه گسترش همکاری‌های علمی، فرهنگی و رسانه‌ای در جهان اسلام و امت اسلامی بسیار ضرورت دارد، تاکید کرد: نکته سوم این است که تقویت اندیشه تقریبی باید به عنوان یک محور مورد توجه همگان باشد.

رئیس جمهور در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهد آزادگان و مستضعفان، همواره این آمادگی را دارد که به عنوان ملجا و پناه، برای رفع تنازع‌ها و اختلافات در امت اسلام اقدام کند و دست دوستی همه کشورهای اسلامی و همه کسانی را که دغدغه دین، مردم و امت اسلامی دارند، می‌فشاریم.

رئیسی خطاب به دانشمندان، علما، دلسوزان و دغدغه‌مندان جهان اسلام گفت: ما به دنبال ایجاد ثبات در کشورهای اسلامی هستیم و دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و بی‌ثباتی است. و معتقدیم در جهان اسلام هر کس دانسته یا نادانسته، خواسته یا ناخواسته کلمه‌ای، سخنی یا اقدامی در جهت وحدت‌شکنی انجام دهد، در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.

رئیس جمهور تاکید کرد: همگان باید خود را موظف بدانیم که وحدت را به عنوان یک عطیه الهی و عنایت حضرت حق پاس بداریم و بر اتحاد امت اسلامی تاکید کنیم.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.