چگونه از دیگران در برابر «کرونا» محافظت کنیم ؟

یک اپیدمیولوژیست چندین نکته بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ارائه کرد.

هادي نيوز: احمد مهری، اپیدمیولوژیست و کارشناس ارشد همه‌گیر شناسی، با بیان اینکه در حال حاضر هیچ واکسنی برای محافظت از شما در برابر ویروس کرونا انسانی موجود نیست گفت: با انجام برخی توصیه‌های بهداشتی می‌توان از ابتلا به کرونا پیشگیری کرد.

وی توصیه کرد: دستان خود را بعد تماس با سطوح آلوده، دست دادن با فرد دارای علایم حداقل به مدت 20 ثانیه با صابون و آب بشویید، از دست زدن به چشم ، بینی یا دهان خودداری کنید، از تماس نزدیک با افرادی که مریض هستند یا علائم شبه سرماخوردگی دارند خودداری کنید. حداقل یک متر از فرد فاصله داشته باشید. هنگام سرفه یا عطسه دهان خود را با یک دستمال بپوشانید ، سپس دستمال را درون سطل زباله بیندازید. اگر دستمال نبود هنگام عطسه سرخود را به درون خم شدگی ساعد بیاورید تا ترشحات عطسه و سرفه تان منتشر نشود.

مهری افزود: اشیاء و سطوحی که اغلب لمس می شود را تمیز و ضد عفونی کنید. ویروس چند ساعت تا چند روز در سطوح زنده می‌ماند. اگر بیمار هستید و فکر می‌کنید ممکن است علت آن مسافرت به منطقه آلوده به ویروس کرونا یا تماس با شخصی باشد که در آنجا یا خارج از کشور بوده است، باید به یک پزشک اطلاع دهید و به دنبال درمان زودهنگام باشید. 
هنگام برخورد با حیوانات خانگی و اهلی حتما بلافاصله دستان خود را با آب و مایع دستشویی بشویید. اگر علایم شبه سرماخوردگی داشتید حتما از ماسک استفاده کنید که ترشحاتتان پخش نشود.

اپیدمیولوژیست  ادامه داد: در هنگام حضور در اماکن عمومی و شلوغ از دست زدن به سطوح مشترک خودداری کنید، اگر هم دست زدید بلافاصله در اسرع وقت دست خود را بشویید. مصرف قلیان آن هم مشترک را کنار بگذارید. مصرف مواد ویتامین دار همچون پرتقال، شلغم، کلم، لوبیا قرمز، فلفل، کنجد، ماهی، کیوی، تخم مرغ و شیر می‌تواند سیستم ایمنی تان را قوی کند.

وی در پاسخ به این پرسش که چگونه از دیگران در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم گفت: اگر علائمی مانند سرماخوردگی دارید ، با انجام موارد زیر می توانید از دیگران محافظت کنید، در حالی که بیمار هستید در خانه بمانید. از تماس نزدیک با دیگران خودداری کنید.

مهری تاکید کرد: هنگام سرفه یا عطسه، دهان و بینی خود را با یک دستمال بپوشانید، سپس دستمال را درون سطل زباله ریخته و دستان خود را بشویید.  اشیاء و سطوح را تمیز و ضد عفونی کنید.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.