توافق ایران با مجارستان و بلغارستان برای دریافت سوخت هواپیما

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تحریم های جدید آمریکا علیه کشورمان که باعث شده بسیاری از کشورها از فروش سوخت به هواپیماهای کشورمان اجتناب می‌کنند گفت: با مذاکرات و توافقات صورت گرفته مجارستان و بلغارستان به هواپیماهای ایران سوخت خواهند داد.

هادی نیوز: سید احسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ناوگان هواپیمایی کشور برای دریافت سوخت در فرودگاه کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دچار مشکلاتی شده است.

وی افزود: بعد از اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشورمان، بسیاری از کشورها از فروش سوخت به هواپیماهای ایرانی اجتناب کردند، زیرا بسیاری از این سوخت‌رسان‌ها چندملیتی بوده و توان مقابله با تحریم‌ها را ندارند. 

عضو کمیسیون عمران تصریح کرد: خوشبختانه و با مذاکرات انجام شده، وضعیت هواپیماهای ایرانی برای دریافت سوخت در فرودگاه‌های خارجی بهتر از گذشته شده و برخی از کشورها مجوز فروش سوخت هواپیما را صادر کرده‌اند.

علوی اظهار داشت: در سفر وزیر راه به بلغارستان، توافق نامه‌ای بین 2 کشور برای فروش سوخت هواپیما در فرودگاه‌های این کشور منعقد شد که می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات ما برای تأمین سوخت در پرواز هواپیماهای کشورمان به کشورهای اروپایی را حل کند. مذاکرات با مجارستان برای دریافت سوخت از فرودگاه‌های این کشور هم نهایی شده است. 

وی گفت: در عرصه منطقه‌ای نیز مذاکراتی با ترکیه برای فروش سوخت صورت گرفته و قاعدتا در این عرصه مشکلی وجود نخواهد داشت این در حالی است که برای رفع کامل مشکلات، نیازمند دیپلماسی قوی و فعال با کشورها هستیم.

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.